Pracodawca w Danii – jakie ma obowiązki?

Zatrudnienie pracownika w Danii wymaga od pracodawcy dostosowania się do lokalnych przepisów prawa pracy oraz obowiązujących dla konkretnych branż układów zbiorowych pracy. Jakie są główne obowiązki pracodawców w Danii oraz jak można je uprościć?

Podstawowe obowiązki pracodawców w Danii

Przede wszystkim praktyki zatrudniania w Danii kładą nacisk na stabilność zatrudnienia pracowników oraz na ich bezpieczeństwo. O czym musi pamiętać pracodawca w Danii?

– Przedsiębiorca zatrudniający pracowników w Danii musi przestrzegać kodeksu pracy i zapisów w układach zbiorowych pracy.
– Stosunek pracy między pracodawcą a pracownikiem tworzy umowa o pracę.
– Standardowy tydzień pracy w Danii trwa 37 godzin.
– Pracownik ma prawo do płatnego urlopu wypoczynkowego w wymiarze 25 dni rocznie.
– Pracodawca ponosi koszt zatrudnienia pracownika w Danii – dotyczy to procesu rekrutacji, przeszkolenia oraz samego zatrudnienia, na które składają się koszty podatkowe, składki i inne świadczenia.
– Pracodawca powinien ubezpieczać pracowników od następstw wypadków przy pracy.

Jak uprościć proces zatrudniania pracowników w Danii?

Jako że dla zagranicznych firm praktyki zatrudniania w Danii mogą nie być jasne, warto pomyśleć w takiej sytuacji o skorzystaniu z profesjonalnej pomocy.

Wsparciem w wejściu na zagraniczne rynki są usługi eor dania– pracodawcy formalnego, czyli Employer of Record, Employee of Record. Umożliwiają one łatwe zatrudnienie pracowników bez zakładania filii, ponieważ za kwestie te odpowiedzialna jest zewnętrzna firma zajmująca się kadrami i płacami.

Usługi EOR dla przedsiębiorców, którzy wchodzą na duński rynek, to głównie mniejsze ryzyko, zgodność z obowiązującymi w tym kraju przepisami, oszczędność czasu, a także redukcja kosztów.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *