Przyjeżdżając do hotelu, trafiamy do miejsca, w którym nikt z obsługi nie będzie palił się do zwrócenia nam uwagi, jeśli coś będziemy robić źle albo – co gorsze – nasze zachowanie będzie lekko nie na miejscu. Chcąc uniknąć drobnych lub większych potknięć, warto zapoznać się z hotelową etykietą.
Przede wszystkim grzeczność
Savoir-vivre można odbierać jako poradnik bycia życzliwym i uprzejmym. Są to cechy, które powinniśmy stosować wszędzie, a więc miejsce urlopowego wypoczynku jest tylko jedną z takich lokalizacji. Mimo tego, że płacimy za każdą minutę spędzaną w pensjonacie, nie zapominajmy, iż obsłudze obiektu, będącej „na nasze zawołanie” również należy się odpowiednie i miłe traktowanie.
Jeśli chodzi o relacje z innymi gośćmi w budynku, starajmy się przede wszystkim nie zakłócać ciszy nocnej oraz dobrych relacji międzyludzkich. Oznacza to, iż w takich miejscach jak winda, korytarz hotelowy czy restauracja powinniśmy rozmawiać z odpowiednio dostosowanym natężeniem głosu (półgłosem). Niektóre hotele akceptują zwierzęta (np. serwis bestwestern.pl wyraźnie wskazuje, które obiekty akceptują, a które nie tolerują zwierząt domowych), jednak nie oznacza to, iż możemy pozostawić je samym sobie. Jeśli przyjechaliśmy ze zwierzętami – odpowiadamy również za nie i hałas, który wytwarzają.
Szukasz noclegu biznesowego w Warszawie? Sprawdź https://www.bestwestern.pl/booking-path/hotel-details/best-western-hotel-felix-warsaw-81014.
Przestrzeń publiczna, strefa prywatna
Należy podkreślić, iż najłatwiej zapomnieć się podczas rozmów telefonicznych czy wideo-rozmów z bliskimi. Są to momenty kiedy najczęściej nie zwracamy uwagi na otoczenie, co może łatwo skończyć się niestosownym, zbyt głośnym śmiechem w hotelowym lobby.
Mając na uwadze, że wciąż przebywamy w strefie publicznej, wspólnej musimy czasem hamować emocje, tak, żeby nie przeszkadzać w wypoczynku innym.
W hotelowej restauracji nikt nikomu nie będzie żałował jedzenia, dlatego też nie powinniśmy zbyt łapczywie nakładać posiłków na talerz. Zawsze będziemy mogli wziąć dokładkę, co nie będzie faux-pas, w przeciwieństwie do nałożenia zbyt dużej porcji, której połowy nie będziemy w stanie zjeść.
W przypadku miejsc takich jak basen, spa czy siłownia, należy obowiązkowo zapoznać się z regulaminem. Jeśli wymagane jest np. noszenie klapek na częściach wspólnych pływalni, to należy bezwzględnie tego przestrzegać (być może jest to wymuszane względami higienicznymi, być może kulturowymi).
Napiwki
Traktując o dobrych obyczajach w hotelach, nie sposób nie wspomnieć, iż zwyczajowo napiwki daje się odźwiernemu, bagażowemu, konsjerżowi, kelnerom oraz obsłudze pokoi. Wysokość napiwku jest kwestią indywidualną, ale pamiętajmy, że nie jest to sposób na pozbycie się drobnych.