Kiedy wchodzimy na nowy rynek, może się okazać, że nie mamy jak się na nim odnaleźć i rozwijać skrzydeł. Dzieje się tak dlatego, że wiele osób decyduje się na otwarcie bezpiecznego i sprawdzonego biznesu, który nie wyróżnia się na tle innych marek w niszy. Wbrew pozorom otwieranie kolejnej działalności opartej na bezpiecznej i sprawdzonej formule nie musi być wcale dobrym pomysłem.
Wierny klient niedostępny dla nowych firm
Gdy wchodzimy na rynek pełen małych i średnich przedsiębiorstw, pula klientów, jaka nam pozostaje, jest bardzo niewielka. Zaliczymy do niej zapewne tylko nowych konsumentów danego segmentu i klientów niezadowolonych z dotychczasowo świadczonych im usług. Dzieje się tak dlatego, że firmy obecne już na rynku posiadają pewną ilość stałych klientów i szansa, że przejdą oni do nas, jest bardzo niewielka. Jeśli świadczymy więc takie same usługi albo sprzedajemy identyczny towar co nasza konkurencja, musimy liczyć się z tym, że nasza klientela będzie na początku bardzo ograniczona.
Dlaczego klient jest taki ważny?
Klient napędza biznes. To on zostawia u nas pieniądze, z których pokrywamy nasze koszty i się utrzymujemy. Dlatego trzeba ich trzymać przy sobie i nie dać im powodu do odejścia, co na przepełnionym rynku może być trudne. Gdy w branży mamy zaledwie kilka firm, klient będzie bardziej bał się do pójścia w nieznane, niż w przypadku, gdy firm jest kilkadziesiąt. Z tego powodu na przepełnionym rynku rotacja klienta jest ogromna, bo to tak naprawdę od nich zależy dany segment. To oni ustalają ceny i to oni decydują, która marka pozostanie na rynku dłużej, a która zostanie skazana na zapomnienie.
Innowacyjność sposobem na klienta
Klienci potrzebują czego nowego, czegoś, czego nie dostaną nigdzie indziej. Naszym zadaniem więc stanie się dostarczenie mu tego, czego oczekuje. Najlepiej pobadać w tym celu rynek. Dowiedz się koniecznie, czego potrzebują twoi potencjalni klienci i co by ich do Ciebie przyciągnęło. Możesz wejść we współpracę z inną firmą np. strona z ogłoszeniami php, dzięki czemu twoi klienci będą mogli upiec dwie pieczenie na jednym ogniu albo oferować specjalne rabaty i gratisy dla konkretnej grupy klientów, na przykład osób starszych. Pamiętaj, że na początku działalności najważniejsze powinno być pozyskanie stałego klienta i pozostawienie go przy sobie jak najdłużej.
Innowacyjność bardzo liczy się w pozyskiwaniu klientów. Należy wyróżnić się na tle innych firm by mieć jakąkolwiek możliwość na wybicie.